وی با تأکید بر اینکه حسابرسی داخلی نباید بهعنوان نهادی صرفاً نظارتی و با رویکردی مثل مچگیری تلقی شود، افزود: یکی از اهداف اصلی ما از این اقدام تلطیف چهره حسابرسی در ذهن کارکنان است؛ زیرا واحد حسابرسی داخلی، علاوه بر خدمات اطمینان بخش، بهعنوان یک واحد ارائه دهنده خدمات مشاورهای با جمعآوری و بررسی شواهد و مدارک، انجام مصاحبهها و تحلیلهای دقیق، گزارشاتی معتبر تهیه کرده و آن را به مراجع بالادستی مانند کمیته حسابرسی، هیئتمدیره و مدیریت ارشد ارائه میدهد؛ برای تحقق این مهم، ضروری است کارکنان بدانند که هدف اصلی ما کمک، راهنمایی و همراهی است؛ تا بر این اساس تعاملات با مالکین فرآیند به شیوه درست اجرا شود؛ البته که با توجه به سطح بلوغ آریاساسول، در حال حاضر این موضوع به خوبی در حال اجراست.
مدیر حسابرسی داخلی ادامه داد: در این دوره از مسابقه، محتوای آموزشی از طریق Public در شرکت منتشر و سوالاتی متناسب با مفاهیم کنترلهای داخلی، طراحی و در مجموع، ۱۴ نفر از همکاران سازمان در واحدهای مختلف بهعنوان برگزیدگان این مسابقه معرفی شدند.
شهریاری با بیان اینکه این طرح از برنامهریزیهای بلندمدت سازمان در راستای ترویج شفافیت، تعامل سازنده و فرهنگسازی در حوزه کنترلهای داخلی است، افزود: ما باور داریم که آموزش و آگاهی، پایه و اساس تعامل سازنده در سازمان است. هرچه شناخت همکاران از چرایی کارکرد این مدیریت، پرسشها، درخواست ارائه و تشریح مستندات و در مجموع فرآیندهای ارزیابی از سوی حسابرسی داخلی بیشتر شود، همکاریها روانتر، سازندهتر و هدفمندتر خواهد بود؛ این رویکرد، نهتنها بهرهوری و کیفیت تصمیمگیری را در سطح کل سازمان ارتقا میدهد، بلکه به تقویت فرهنگ سازمانی همیاری، مسئولیتپذیری و پاسخگویی کمک میکند.
وی گفت: واحد حسابرسی داخلی در تلاش است با استمرار چنین برنامههایی، نقش واقعی خود را در ذهن کارکنان تثبیت کند، نقشی که اهم آن مبتنی بر اعتماد، ارائه خدمات مشاورهای و بینشافزا در راستای ارتقای کارکرد راهبری شرکتی، مدیریت ریسک و کنترلهای داخلی شرکت است. انتظار میرود این گامهای کوچک، در نهایت به ساختن سازمانی پویا، شفاف و متعهد منتج شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0