یادداشت غلامرضا شاهکرمی، مدیرکل امور مجلس وزارت نفت
نفت و مجلس؛ همگرایی در خط مقدم

تعامل و همکاری میان کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت، همواره یکی از ارکان پیشبرد اهداف کلان صنعت نفت بوده است. این همکاری که در قالب نشستهای مستمر با موضوعاتی همچون بودجه، سرمایهگذاری در حوزههای نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش و رفع موانع تولید نمود مییابد، در شرایط حساس کنونی و با توجه به اولویت بازسازی تأسیسات آسیبدیده در ایام «جنگ تحمیلی سوم»، اهمیتی دوچندان یافته است.
در طول جنگ ۴۰ روزه، بازدیدهای میدانی رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از نزدیک، آنها را در جریان چالشهای حوزه انرژی، دیپلماسی منطقهای و بینالمللی و بهویژه تلاشهای جهادگونه مجموعه نفت قرار داد.
قدردانی این نمایندگان از درایت و فرماندهی وزارت نفت در این مقطع، نشاندهنده هماهنگی حداکثری معاونت امور حقوقی و مجلس با کمیسیونهای تخصصی است. دیدارهای مستمر با هیئترئیسه و رؤسای کمیسیونهای برنامه و بودجه، اجتماعی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ایام آتشبس و محاصره دریایی، گواهی بر این مدعاست که مدیریت بحران در صنعت نفت، پیوندی ناگسستنی با حمایتهای قانونی پارلمان یافته است.
از سوی دیگر، درک مشترک دولت و مجلس از وضعیت خط مقدم جبهه اقتصادی، به یک باور جمعی منجر شده است؛ نمایندگان ملت با مشاهده سرعت عمل مدیران در بازسازی تأسیسات بلافاصله پس از حملات دشمن، اکنون کارکنان صنعت نفت را در تراز نیروهای مسلح و نظامی کشور میبینند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0